Zaterdag 4 t/m maandag 6 december 2010

Alcoutim 36, 37 en 38

Draadjesvlees gekocht op de “Markt”. We zijn stom geweest: we hadden het vlees door de slager aan lappen moeten laten snijden. Joop komt vanavond bij ons eten. Het is een koude dag. Joop gaat met de Ilona van de steiger af en wij nemen voor 1 nacht zijn plek in, dan kan hij morgen weer terugkomen.

wij ook een keer aan de steiger

Dat is makkelijk voor hem als ie dinsdag Meta gaat ophalen in Faro. De hele dag ben ik bezig geweest met muziekbestanden te reorganiseren op I-tunes want ik heb heel veel “dubbele”. Het eten was best lekker alleen was het draadjesvlees door onszelf “tegendraads” gesneden waardoor enigszins taai. De volgende dag is het benauwd buiten, de temperatuur is 15 graden gestegen bij een sterke Zuidenwind. Hierdoor heb ik ook weer slecht geslapen. We blijven de hele dag aan boord. Joop komt vanwege de harde wind niet naar de steiger terug dus blijven wij nog een nacht liggen. Ik ga verder met de I-tunes reorganisatie. Af en toe valt er een kletterende regenbui. Joop drinkt sogges koffie bij ons. Des middags ma gebeld. Zij had Sinterklaasvisite. Joke en Willem en Kees en Joke deden op de achtergrond vrolijk mee met het telefoongesprek. Saves verhaaltjes tiepen met tegelijkertijd muziek van de computer af erbij. Ingeborg doet spelletjes op de andere laptop.

het redactielokaal

het speelhol

De techniek staat voor niks, maar m’n accu’s lopen wel leeg. Gelukkig liggen we nu aan de kant en dus aan de Duitse landvast. Tot hun verrassing hebben we Agetha en Mans ook gebeld: zij vierden gisteren in het clubhuis van Trilobiet haar 50e verjaardag. Dat voelt wel als een gemis dat wij daar niet bij waren. En ook dat zij met een groep in februari naar Marsa Alam, Egypte gaan om te duiken! Au!! Maandagochtend worden wij zowaar pas om 07.30 uur wakker. Lekker hoor. Het is windstil, zon, binnen 20 graden, buiten ook trouwens. Water tanken, kuiptent neer, alles klaar maken voor vertrek naar de ankerplek. We hebben nog niet betaald (10 euro per nacht) want Francisco de havenmeester kwam niet opdagen, had vakantie hoorden wij later. Te 10.00 uur komt Joop, ik weg. Ing vangt hem op samen met Chris van de Fatpadds. Ik ankeren, twee keer want het ging niet meteen goed. We hebben internet op de boot!!. In de middag begint het fiks te betrekken en constant te regenen.

Een reactie op Zaterdag 4 t/m maandag 6 december 2010

1. Leuk een kaartje van jullie te krijgen, ik heb er ook een van mijn eigen fiets in de sneeuw! Het is hier bar en boos en spiegelglad. Vannacht vroor het -15! Dus je hoeft het niet erg te vinden dat je in Alcoutim ligt.Ook je verhaal over die wandeltocht is grappig,wij hebben daar ook gelopen.We wensen jullie heel prettige feestdagen en een goed en gelukkig 2011!